Bicycle Café

česky | english

Infopoint

pondělí 25. května 2009

Jan Hruška a jeho Litespeed Ocoee

Dnes se v představování závodních kol vrátíme zase zpět do Čech, konkrétně do Hradce Králové, kde se čerstvě zabydluje titanový Američan Litespeed Ocoee. Pravidelný čtenář MTBS už jistě ví, že jeho majitelem není nikdo jiný než bývalý výborný silničář a teď rovněž vynikající bikemaratonec Jan Hruška z týmu Cyklotrenink.com.

Základem tohoto jedinečného biku je právě titanový rám Ocoee, který v nabídce pevných rámů firmy zabírá nejvyšší místo. Je vyroben ze zeslabovaných a tvarovaných trubek z materiálu 3AL/2.5V. Zajímavé jsou trochu netradičně řešené vyměnitelné zadní patky, které vlastně drží celé zadní kolo spolu s přehazovačkou a třmenem zadní brzdy.
Nešetřilo se ani na hlavovém složení. Chris King No Thread Set je osvědčeným komponentem.

Osazení je prakticky celé tvořeno "balíčkem" z amerického koncernu Sram. Shimano tu, kromě ikstéerkových pedálů a bovdenů, nenajdete - to je tedy po materiálu rámu další velká změna pro Jana Hrušku. Loni totiž závodil na Shimanu XTR. Na novém kole najdeme páčkové řazení X.9 v kombinaci s přehazovačkou X.0 s karbonovým ramínkem a přesmykačem X.9.

Pohon dotváří kazeta Sram PG-990, řetěz PC-991 a karbonové kliky Truvativ Noir 3.3 Team s osou GXP a standardní trojpřevodníkovou zubáží 22-32-44.

Brzdy Avid Juicy Ultimate s karbonovými páčkami jsou na top závodních kolech už známou klasikou.
Vidlice Rock Shox SID ve verzi Team nabízí 100 milimetrů vzduchového zdvihu, dálkové zavírání je přes páčku Pushlock vyvedeno na řídítka.

Logo Truvativu je i v kokpitu a sice na rovných karbonových řídítkách Noir World Cup zdobených zlatým písmem a mistrovskými barvami a poskytujících 580 milimetrů šířky pro úchop. Najdeme na nich příjemné měkké silikonové gripy a v plánu jsou i bílé rohy Tune. Představec Elite X2 dlouhý dvanáct centimetrů, s desetistupňovým sklonem otočeným do negativu a hliníková sedlovka Elite s přímým zámkem jsou pro změnu od Thomsonu, bílé sedlo SLR s titanovými lyžinami pak od Selle Italia. Dotvářejí posed, který nový majitel požadoval.

Kola byla zapletena ručně do nábojů Princess a Prince s karbonovou výplní příruby, plochými dráty DT Swiss Aerolite do dvaatřicetiděrových ráfků ZTR Olympic Disc. Nasazeny jsou bezdušové pláště Geax Mezcal s technologií TNT s tmelem uvnitř. Jako druhou variantu na bahnité závody bude mít Jan Hruška připraven pár zapletených kol Mavic Crossmax SLR z loňské série, obutý do hrubšího dezénu.
Na kolech ještě najdeme upínáky Tune a "plovoucí" brzdové kotouče Hope, oba o průměru 160 milimetrů.

Váhu kola ve velikosti "M" s pedály a lehkými koly určují nasazené pláště. Pohybuje se od 9,2 do 9,8 kilogramů.
Cena kola ve výše uvedené specifikaci je přibližně 160 tisíc Kč, samostatný rám potom pořídíte za 75 tisíc Kč.

Více informací o výrobci se dozvíte na webu Litespeedu, dovozcem do ČR je firma Bicycle Cafe.

Značka Litespeed
Model Ocoee
Typ XC Race
Rám titan 3AL/2.5V
Vidlice RockShox SID Team
www.bicyclecafe.cz
Cena kola cca 160 000 Kč


Autor příspěvku: Michal Červený
Bude publikováno na mtbs.cz

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka